ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ και Έλληνες της Πατρώας Λατρείας.

ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΘΡΗΣΚΩΝ ΙΕΡΟΝ ΣΩΜΑΤΕΙΟΝ

(ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ.)

Αριθμός Δικαστικής Αποφάσεως 1290/2006

Δομοκού και Ζαχία 1, Αθήναι TK. 10445

Αθήναι 27/7/2017

Αρ. πρωτ.: 100/120 Προς: Εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Τηλ.: 2155256740 Υπόψη κυρίου Βασίλη Τσακίρογλου

www.ellinais.gr tsak@protothema.gr

Ηλεκτρονική δ/νση:

ellinais2014@gmail.com

 

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ και Έλληνες της Πατρώας Λατρείας.

Σχετικά: Άρθρο σας με τίτλο ‘’ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑ’’ από 16-7-2017, εφημερίδα ‘’ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ’’.

Κύριε Τσακίρογλου,

Με αφορμή το αφιέρωμά σας στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ / 16-7-2017 για τα ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ, τον θεσμό που ίδρυσε προ εικοσαετίας και πλέον, ο Τρύφων Ολύμπιος, επιτρέψτε μας να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:

Κατά πρώτον σας ευχαριστούμε που αναγνωρίζετε ότι αυξανόμαστε και πληθυνόμαστε.

(Ακριβής αντιγραφή των λεγομένων σας):

‘’… οι σημερινοί δωδεκαθεϊστές δεν είναι λίγοι, απεναντίας μάλλον αυξάνονται και πληθύνονται, τουλάχιστον εάν κρίνει κάποιος από τον αριθμό όσων προσέρχονται στα Προμήθεια…’’

Κι αν κρίνει κάποιος και απ` τον αριθμό όσων Ελλήνων δωδεκαθεϊστών ή πολυθεϊστών (δόκιμοι και οι δύο όροι) που δεν πηγαίνουν στα Προμήθεια, είτε λόγω απόστασης και δαπάνης που συνεπάγεται αυτή, είτε για άλλους λόγους, ο αριθμός των Ελλήνων της Πατρώας Λατρείας είναι αφάνταστα μεγαλύτερος. Ούτε οι ελληνολατρευτικοί φορείς-οργανώσεις δεν τον γνωρίζουν, λαμβανομένου υπόψη ότι πολλοί δωδεκαθεϊστές δεν το δηλώνουν ευθέως και ευθαρσώς φοβούμενοι τις όποιες συνέπειες κυρίως επαγγελματικές ή και κοινωνικές. Διότι όπως θα αντιλαμβάνεστε η χιλιοειπωμένη ανεξιθρησκεία ισχύει τύποις στην χώρα μας κι ουχί κατ` ουσίαν. Και μη σκεφτείτε ότι συνομοσιολογούμε. Ο μικροαστικός περίγυρος συνδυασμένος με την κρατούσα θρησκεία η οποία εδώ και χίλια εξακόσια χρόνια δεν λέει να αποκοπεί απ` τον ομφάλιο ρόλο της Πολιτείας και των κρατικών φορέων-μηχανισμών της Δημόσιας Διοίκησης, ελέγχει και απονέμει τα τιμήματα σε όποιον αποκλίνει των δικών της εθίμων, είτε παραγκωνίζοντάς τον σιωπηλά, είτε υποβιβάζοντάς τον υπηρεσιακά, είτε και απολύοντάς τον, με διάφορες αλλότριες του πραγματικού λόγου προφάσεις. Αναλογικά το ίδιο συμβαίνει και για τους Έλληνες πολυθεϊστές που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.

Σας ευχαριστούμε επίσης για το γεγονός ότι αναγνωρίζετε, πως δεν ταυτιζόμαστε με τους ακροδεξιούς πολιτικούς σχηματισμούς. ‘’Και ακροαριστερούς… θα προσθέταμε εμείς’’.

(Ακριβής αντιγραφή των λεγομένων σας):

‘’…το ζήτημα των δωδεκαθεϊστών είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον, καθώς μοιάζει να έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα στην ελληνική κοινωνία, μια τάση που κρατά αποστάσεις από τη διαδεδομένη ταύτιση με τον εθνικισμό ή και το ιδεολογικό συνονθύλευμα των ακροδεξιών πολιτικών σχηματισμών’’.

Ωστόσο εκτός από τις ευχαριστίες μας για τις ανωτέρω διαπιστώσεις σας, μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός της εκτίμησής σας, ότι είμαστε ‘’περίεργοι’’

(Ακριβής αντιγραφή των λεγομένων σας):

‘’… η θεατρικότητα λόγω των κινήσεων, ο αρχαιοπρεπής στόμφος κ.λπ, προσφέρει μία πρώτης τάξεως λαβή για να χαρακτηριστούν (οι πολυθεϊστές) στην καλύτερη περίπτωση ‘’περίεργοι’’.

Δηλαδή στην χειρότερη περίπτωση πως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν κύριε Τσακίρογλου;

Και γιατί να μην χαρακτηρίζεται περίεργη η συνολική εικόνα που προσφέρει στα αποστασιοποιηθέντα μάτια ενός ανθρώπου η θεατρικότητα των κινήσεων ή μάλλον καλύτερα, όλο το ‘’concept’’ μιας οποιασδήποτε χριστιανοϊουδαϊκής Κυριακάτικης λειτουργίας ή τελετής; Όμως τα διαδραματιζόμενα σε μια τέτοια τελετή δεν σας φαίνονται περίεργα κύριε Τσακίρογλου, διότι ο συνειδησιακός μας εγκέφαλος έχει συνηθίσει αυτές τις ξενόφερτες εικόνες και παραστάσεις από την ‘’πλύση’’ που δέχθηκε όταν διανύαμε τα πρώτα χρόνια της τρυφερής παιδικής μας ηλικίας. Μη το προχωρήσουμε τώρα για το κατά πόσο ‘’περίεργες’’ είναι οι προσφιλέστατες στην Ορθόδοξη Εκκλησία πτωμολαγνείες που γίνονται διά της μεταφοράς σκηνωμάτων (βλέπε πρόσφατα ‘’Αγία’’ Ελένη, από Βενετία στο ναό ‘’Αγίας’’ Βαρβάρας Αι γαλέου).

Λέτε επίσης:

‘’…δύσκολα μπορεί κανείς να συγκρατήσει, το λιγότερο, ένα χαμόγελο βλέποντας τον συνδυασμό π.χ. ενός μανδύα σε άψογο αρχαιοελληνικό στυλ μέσα από τις πτυχώσεις του οποίου ξεπροβάλλει ένα καθ` όλα σύγχρονο smartphone.

Δηλαδή κύριε Τσακίρογλου οι σημερινοί πολυθεϊστές πως θα έπρεπε να επικοινωνούν με τους δαυλούς των φρυκτωριών;

Εάν σας πληροφορήσουμε ότι στην μονή που βρίσκεται στο Tρίκορφο – Eυπαλίου στην Ναύπακτο, προ δεκαετίας τουλάχιστον, τα κελιά των μοναχών ήταν εξοπλισμένα με κλιματιστικά δαπέδου (όχι επί τοίχου), αλλά δαπέδου! Και ότι για τις μετακινήσεις τους οι υποτιθέμενοι αναχωρητές εκ του κόσμου τούτου, χρησιμοποιούσαν τρία πολυτελή αυτοκίνητα μάρκας Peugeot, πως σας φαίνεται ο συνδυασμός (μοναχοί με κλιματιστικά δαπέδου;) θα συγκρατήσετε το λιγότερο ένα χαμόγελο, θα ξεκαρδιστείτε ή θα βλασφημήσετε;

Και συνεχίζετε:

‘’…τα περίτεχνα τατουάζ δύσκολα εναρμονίζονται αισθητικά με τον αρχαίο ενδυματολογικό και αισθητικό κώδικα – ακόμη και αν η δερματοστιξία αναγράφει κλασικά αποφθέγματα’’.

Εναρμονίζονται πολύ καλά κύριε Τσακίρογλου αρκεί οι απεικονίσεις των δερματοστιξιών να είναι ελληνικής θεματογραφίας και να μην είναι ιερογλυφικά, κινέζικα, ή άλλου είδους προέλευσης άνευ σημασίας και συμβολισμού. Ωστόσο θα είχατε δίκαιο αν θίγατε το γεγονός ότι οι προγονοί μας δεν έκαμναν δερματοστιξίες και μάλιστα τις θεωρούσαν συνήθειες αλλοφύλων και δη συνήθειες βαρβαρικές (με την πολιτισμική σημασία της λέξης).

Τέλος, εντύπωση μας έκανε ότι στα 2/3 σχεδόν του άρθρου σας, αναλώνεστε με τις εσωτερικές διαφωνίες των οργανώσεων – φορέων που πρεσβεύουν την επανελλήνιση στην ελληνική Κοσμοθέαση, δίνοντας έμφαση σε αναδημοσίευση επιστολών του 2009 που είχαν ανταλλαγεί μεταξύ του ‘’Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών’’ και της τότε ομάδας διοργανώτριας των ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ, ‘’Προμηθεύς Πυρφόρος’’.

Γιατί τόση σπουδή! κύριε Τσακίρογλου α) σε κάτι που συνέβη πριν οκτώ χρόνια, β) που αφορά εσωτερικό θέμα των εν λόγω οργανώσεων, γ) που δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τους αναγνώστες του ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ και που συνεπώς είναι ελάσσονος δημοσιογραφικής σημασίας; Eκτός αν μας πείτε ότι οι αναγνώστες της εφημερίδας ενδιαφέρονται να μάθουν τις αντεγκλήσεις των φορέων-διοργανωτών των ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ, σχετικά με το ποιος θα συμμετάσχει με ποιους ή όχι, στα Προμηθειακά δρώμενα, γιατί τότε… δύσκολα θα συγκρατήσουμε, το λιγότερο, ένα χαμόγελο…

Επίσης, γιατί να σας ξενίζουν οι όποιες αντεγκλήσεις (έριδες, όπως τις χαρακτηρίζετε) υπάρχουν στους κόλπους των Ελλήνων πολυθεϊστών;

Ο Χριστιανισμός παρά την εδώ και 1.400 -1.600 χρόνια ίδρυσή του, είναι διαμελισμένος σε περισσότερες από 100 αιρέσεις με διαφορετικά πιστεύω και αλληλοαναιρούμενες δοξασίες. Η επανελλήνιση στην ελληνική Κοσμοθέαση έχει αναδιπλώσει το πνευματικό της ανάστημα (ποτέ δεν έπαψε να υπάρχει) κι έχει γνωστοποιήσει την παρουσία της στην δημόσια γνώμη μόλις τα τελευταία 25-30 χρόνια περίπου. Οι εσωτερικές μας διαφωνίες είναι το μείζον; ή να μάθει ο νεοέλληνας τι πραγματικά πρέσβευαν οι πρόγονοί του για το θείο;

Κι επειδή, η απ` το 1990 δημοσιογραφική σας εμπειρία, οι σπουδές σας (ψυχολογία – φιλοσοφία) και η συγγραφική σας δραστηριότητα, δεν δικαιολογούν να ασχοληθήκατε από λάθος περισσότερο με το έλασσον και λιγότερο με το μείζον, επιτρέψτε μας να σας προτείνουμε να διεξάγετε μια εκτενέστερη έρευνα για το τι πρεσβεύουν και γιατί, οι Έλληνες της πατρώας λατρείας, τι επιδιώκουν και σε τι αποσκοπούν.

Πληροφορίες για το υλικό μιας τέτοιας έρευνας θα μπορούσατε να συλλέξετε ερχόμενος σε επικοινωνία με αρκετούς φορείς όπως είναι το ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ, ‘’Ο Προμηθεύς Πυρφόρος’’, το ΥΣΕΕ το οποίο γνωρίζετε, Η Λατρευτική Κοινότητα ‘’ΛΑΥΡΙΣ’’, Η ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ που εδρεύει στην Σπάρτη, Η ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ στη Θεσσαλονίκη, Ο Φιλοσοφικός Όμιλος Θεσσαλίας ‘’Η ΜΗΤΙΣ’’ και άλλοι που ενδεχομένως δεν γνωρίζουμε διότι όπως λέτε κι εσείς, αυξανόμαστε και πληθυνόμαστε συνεχώς…

Ευελπιστούμε ότι η δημοσιογραφική σας δεοντολογία θα σας επιτρέψει τη δημοσίευση της παρούσας επιστολής μας στην έγκριτη εφημερίδα σας.

Για το ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ

Ο Εντεταλμένος Δημοσίων Σχέσεων

Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης

Οικονομολόγος –Κοινωνιολόγος

One thought on “ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ και Έλληνες της Πατρώας Λατρείας.

  1. Β. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ Post authorReply

    Καλημέρα σας κύριε Μπίλλη,

    Ευχαριστώ θερμά για την επιστολή, το ενδιαφέρον και τις επισημάνσεις σας.

    Θα ήθελα να πιστεύω ότι προσέγγισα το ζήτημα με τον δέοντα σεβασμό, ό,τι δηλαδή οφείλεται σε μία θρησκευτική εκδήλωση.

    Λυπάμαι ειλικρινώς εάν στεναχώρησα εσάς ή οποιονδήποτε Δωδεκαθεϊστή. Κάτι τέτοιο δεν ήταν στις προθέσεις μου.

    Επίσης, θα ήθελα να σημειώσω, με την άδειά σας, ότι οι αναφορές μου σε κάποια ετερόκλητα ή παράδοξα στοιχεία στο πλαίσιο της ιεροτελεστίας, ήταν καλοπροαίρετες. Θα μπορούσαν να εκληφθούν ακόμη και σαν καλόπιστη και δυνάμει εποικοδομητική κριτική για το μέλλον.

    Σας εύχομαι ό,τι καλύτερο.

    Με τιμή

    Β.Τσακίρογλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *