ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ (Ο ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ)

7 ΝΟΕ 2018 ΚΑΙ ΩΡΑ 19:30 Ομιλητής Ευκλείδης Λιθοξόος (Μαθηματικός, ερευνητής, συγγραφεύς)

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ
ΘΕΟΓΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ (Ο ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Ο Αριστοτέλης αναφερόμενος στον επιφανή αρχηγέτη της φυσικής φιλοσοφίας Θαλή τον Μιλήσιο στα Μεταφυσικά, λέει ότι ο σύγχρονός του Ίππων την ίδια εποχή διατυπώνει την ίδια ακριβώς φιλοσοφία, πλην όμως δεν γίνεται πιστευτός διότι μη αναφερόμενος στους πατρώους θεούς, χάνει την αξιοπιστία του όρκου, ενώ ο Θαλής υπονοεί με το ύδωρ τον ίδιο των όρκο των Θεών, δηλαδή την Στύγα.

ARISTOT. Metaphys. A 3. 983b
εἰσὶ δέ τινες οἳ καὶ τοὺς παμπαλαίους καὶ πολὺ πρὸ τῆς νῦν γενέσεως καὶ πρώτους θεολογήσαντας οὕτως οἴονται περὶ τῆς φύσεως ὑπολαβεῖν• ᾿
Ωκεανόν τε γὰρ καὶ Τηθὺν ἐποίησαν τῆς γενέσεως πατέρας [Hom. Ξ 201] καὶ τὸν ὅρκον τῶν θεῶν ὕδωρ, τὴν καλουμένην ὑπ’ αὐτῶν Στύγα τῶν ποιητῶν [O 37 u. a.]• τιμιώτατον μὲν γὰρ τὸ πρεσβύτατον, ὅρκος δὲ τὸ τιμιώτατόν ἐστιν.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Υπάρχουν όμως και κάποιοι οι οποίοι από τα πολύ παλαιά χρόνια θεολογούσαν και, αντιλαμβάνονταν την φύση με τον ίδιο τρόπο. Όπως μας παραδίδει ο Όμηρος θεωρούσαν γεννήτορες τον Ωκεανόν και την Τηθύν και όρκο των θεών το ύδωρ, που οι ποιητές αποκαλούσαν Στύγα. Είναι όμως τιμιώτατο (ευγενέστερο) το πρωταρχικό, όπως τιμιώτατος είναι και ο όρκος.

Ακολουθεί μικρό απόσπασμα της ομιλίας:

https://www.youtube.com/watch?v=ol41jbS6o28

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *